Затонулий біля Одеси танкер Delfi транспортували з акваторії пляжу «Дельфін». Державна екологічна інспекція провела аналізи після вивезення судна і виявила перевищення за вмістом нафтопродуктів. Загальна сума збитків внаслідок забруднення моря становить 16,3 тисячі доларів.
Про це повідомив голова Державної екологічної інспекції Андрій Мальований.
«Підйом танкера Delfi нарешті відбувся! Судно остаточно транспортували з місця аварії – з акваторії пляжу «Дельфін» біля Одеси. За результатами лабораторних досліджень, проведених фахівцями ДЕІ в Одеській області, виявлено перевищення нормованих значень ГДК за вмістом у воді нафтопродуктів. Їх показник 10 вересня складає 0,09 мг/дм3. Загальна сума збитків внаслідок витікання забруднюючих речовин складає 16,3 тисячі доларів (близько 453 тисяч гривень). Ця сума остаточна. Претензія судновласнику на добровільне відшкодування збитків вже направлена. Також з метою недопущення виникнення порушень у сфері природоохоронного законодавства та уникнення забруднення акваторії Чорного моря ДЕІ в Одеській області направлено лист до ДП "АМПУ" з вимогою негайно інформувати Держекоінспекцію в разі виявлення витоків із судна та забруднення акваторії, де воно перебуватиме після транспортування», - написав Андрій Мальований.
Невисока сума збитків від розливу нафтопродуктів у море пояснюється недосконалістю українського законодавства.
«У багатьох зараз виникне питання, чому сума збитків така невисока? Тому що сьогодні збитки за скид всіх забруднюючих речовин у водні об’єкти розраховуються за однаковою методикою. Збитки за потрапляння однакової кількості нафтопродуктів та пальмової олії у водойму однакові. Хоча нафтопродукти несуть набагато більшу шкоду екосистемі ніж олія. Держекоінспекція не може йти наперекір законодавчо встановленим методикам і обраховувати збитки по-своєму. Однак ми можемо ініціювати зміни. Ми вже розробляємо проекти законодавчих змін, щоб сума збитків за такі кричущі порушення, як розлив нафтопродуктів у акваторії моря, становила справді значну суму. Власники суден повинні боятися скидати у воду небезпечні речовини через загрозу стягнень мільярдів гривень. Тільки так зможемо уникати таких ситуацій, як з танкером Delfi, який транспортували лише через рік після аварії», - пояснив Андрій Мальований.