Упродовж 2020 року Держекоінспекцією здійснено 848 заходів з контролю якості пального на АЗС та АГЗС. Це на 37% більше у порівнянні з 2019 роком.
Про це повідомив голова Державної екологічної інспекції Андрій Мальований.
«Такі перевірки ДЕІ здійснює в рамках ринкового нагляду за паливно-мастильними матеріалами. Інспекторами контролюється відповідність паспортів якості, декларацій про відповідність пального вимогам, що передбачені постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», - пояснив Андрій Мальований.
За його словами, за результатами заходів контролю посадовими особами Держекоінспекції прийнято 979 рішень про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів (приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами, обмеження продукції на ринку) та нараховано адміністративно-господарських санкцій на загальну суму 7 573 465 грн.
«Під час заходів контролю у понад 30% випадків встановлено ознаки фальсифікації документів, зокрема паспортів якості на яких відсутні печатки, підписи уповноважених осіб лабораторій, які мають проводити експертизу, зазначення органу з оцінки відповідності, який не наділений такими повноваженнями, найменування лабораторій які не є акредитованими та уповноваженими проводити відповідні дослідження, інші. Відсутність оформлених належним чином документів завжди є однією з ознак невідповідності продукції встановленим вимогам та обігу неякісного пального на ринку», - додав Андрій Мальований.
Голова Держекоінспекції зазначив, що законодавством передбачений обов'язок продавця надавати на вимогу споживача копій документів про якість та декларації про відповідності палива.
«У документі про якість мають зазначатися такі дані:
- дату видачі та номер документа;
- назва, марка палива;
- назва та адреса підприємства-виробника;
- дата виготовлення палива;
- дата відбирання проби та дата проведення випробування пального у лабораторії;
- фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам техрегламенту;
- відомості щодо декларації про відповідність палива технічному регламенту;
- посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо;
- номер партії;
- дані про вид та кількість добавок (присадок) до пального, які додаються для покращення експлуатаційних та фізико-хімічних властивостей пального;
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою», - деталізував Андрій Мальований.
Відсутність таких даних свідчить про сумнівну якість продукції. У разі виявлення неповної інформації громадяни мають право звернутися до Держекоінспекції, яка здійснить перевірку характеристик продукції.
«Звернення можна надсилати на електронну пошту: info@dei.gov.ua або шляхом поштового відправлення на адресу: провулок Новопечерський, 3, корпус 2, м. Київ, 01042. До нього необхідно додати відповідні копії документів та зазначити місце реалізації пального, за наявності – найменування суб'єкта господарювання», - підкреслив Андрій Мальований.