Екологічний стан Дніпропетровщини потребує невідкладних дій

Екологічний стан Дніпропетровщини потребує невідкладних дій.  Велика кількість підприємств, що знаходяться в регіоні, з метою отримання надприбутків, забуває про конституційне право громадян на чисте довкілля. Замість того, аби напрацьовувати спільні рішення підприємців та органів державної влади для покращення  екологічної ситуації в області, ми маємо опір та небажання окремих представників бізнесу дотримуватись вимог природоохоронного законодавства.

Взяти хоча б ПАТ «АРСЕЛОРМІТТАЛ КРИВИЙ РІГ», який минулого місяця намагалась перевірити Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області разом із громадськими інспекторами з охорони довкілля.  Незважаючи на спроби перевіряючих потрапити на підприємство протягом двох днів – їх чекав недопуск до перевірки.

Починаючи із 2017 року, підприємство не допустило інспекторів до планових та позапланових перевірок 6(!!!) разів.

Чи маємо ми адекватний механізм реагування на небажання підприємства допускати до позапланової перевірки  контролюючі органи, адже все, що можуть державні інспектори з охорони навколишнього природного середовища в разі відмови підприємства від перевірки – зафіксувати факт недопуску у присутності правоохоронних органів. Якщо підприємство вдруге не допускає інспекторів – скерувати матеріали до правоохоронних органів, для вжиття заходів  вже в межах їх повноважень.

В той час як Кодекс законів про працю чітко регламентує штрафи за недопуск фахівців  з питань додержання законодавства про працю– від трикратного розміру мінімальної заробітної плати до стократного. Державним інспекторам з охорони навколишнього природного середовища залишається  можливість накладати штрафи за ст.188 прим.5 КУпАП. Проте чи стануть штрафи у сумі від 225 до 675 грн тим важелем впливу, який спонукатиме підприємства допустити державних інспекторів?

З метою впровадження адекватних санкцій у частині додержання вимог природоохоронного законодавства, Державною екологічною інспекцією України був розроблений проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо запровадження європейського досвіду про здійснення державного природоохоронного контролю). Який більше року знаходиться  на розгляді у Верховній Раді України... Що дає право підприємствам легко уникати відповідальності за порушення вимог природоохоронного законодавства, за порушення прав людей на чисте довкілля! 

Тож необхідно якнайшвидше реформувати систему державного нагляду (контролю) для посилення можливостей державних інспекторів, та узгоджувати всі правові колізії для того, аби конституційні права людей на чисте довкілля дотримувались. А захист будь-яких бізнес-інтересів не повинен нівелювати екологічний контроль!   

 

ДАЙДЖЕСТ НОВИН

Головне – у вашій скриньці